![]() |
قالب وبلاگ انتخاب شده![]() مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی ![]() |
نام قالب : قالب وبلاگ خودرو مسابقه
نوع استایل : سه ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، ساده ، سه ستونه
مناسب موضوعات : دیگر مشاغل و دیگر موضوعات مرتبط
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
keywords : قالب وبلاگ خودرو,قالب وبلاگ ماشین,قالب وبلاگ رالی,قالب وبلاگ پورشه,قالب وبلاگ سرعت,قالب وبلاگ اتومبیل
کد قالب پرشین بلاگ | کد قالب بلاگفا |
کد قالب بلاگ اسکای | کد قالب میهن بلاگ |
کد قالب پارسی بلاگ | کد قالب سرویس دهنده |
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ ماشین پورشه |
قالب وبلاگ ماشین پورشه :
قالب وبلاگ زیبایی در مورد ماشین های مسابقه پیش روی شما عزیزان می باشد . در این قالب نمایی از یک خودرو فوق العاده شیک و مدرن با سرعت بسیار بالا نمایان می باشد . این قالب درباره ماشین های مسابقه و خط پایان آنها می باشد . این قالب دارای سه ستون برای نوشتن مطالب مود نظر شما و تم مشکی رنگ می باشد . مزیت اصلی این قالب و سایر قالبهای سایت ماه اسکین وجود سئوی سبز و ایندکس سریع مطالب و بالا رفتن رتبه وبلاگ شما در سرچ گوگل خواهد شد . با ما در ارتباط باشید .
رالی نوعی مسابقهٔ اتومبیلرانی است که در مسیرهای مختلف با نوع سطح گوناگون اعم از خاکی، گلی، سنگی و آسفالت برگزار میگردد. در برخی کلاسهای رالی، شرکتکنندگان نه به صورت همزمان بلکه با فواصل زمانی مشخص وارد مسیر مسابقه میشوند.
خودرو همچنین اتومبیل یا ماشین و به فارسی افغانستان «موتَر»به وسیله نقلیه چرخداری گفته میشود که موتور خود را حمل میکند این بدین معنی است که خودرو بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت هستند.
اصولاً برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، میتوان واژهٔ خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این واژه در زبان ما دارای محدوده مشخصی است که معمولاً به وسایل متحرکی گفته میشود که همگی دارای حرکت بوده و با زمین در تماس هستند. با این نگاه خودرو گونهای وسیله موتوری چرخدار است، که نخستین سازندگان آن را با هدف حملونقل سرنشینان در جادهها طراحی نمودند. از نخستین تعاریف مخترعان اولیه اتومبیل، اینگونه استنباط میشود، که هدف آنها از استفاده چهار چرخ در طراحی اتومبیلهای نخستین، انتقال یک تا هشت نفر بوده است.
اولین وسیله متحرک ساخت فردیناند فربیست ۱۶۷۸
شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیهای را که بدون نیروی انسان یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سهچرخهٔ متحرک میسازد و از آن برای جابجایی استفاده میکند. ∗ اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط
اولین خودرو بخار قابل استفاده ۱۷۶۷نیروی
بخار کار میکرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتیمتر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود. اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که برای جابجائی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان میتوانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت در آورد. اولین تصادف خودروئی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.
موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی بهوسیلهٔ یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در بین سالهای ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت.
سال ۱۸۸۶ بعنوان سال تولد اتومبیلهای مدرن امروزی شناخته میشود، کارل بنز مخترع آلمانی در این سال بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود. از سال ۱۹۰۸ که فورد مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، بسرعت اتومبیلهای موتوری جای خود را به کالسکهها دادند.
نخستین خودرو با موتور برون سوز یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه، موتور بخاری یا موتور برون سوز نام گرفت. اما بهتدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می گردد. اولین نمونه موتور احتراق داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکامل یافته این موتور محسوب میشوند.